Philip Kotler


Philip Kotler är en amerikansk professor och författare. Han är född 1931 i Chicago, USA. Han har skrivit och medförfattat över 150 artiklar och 55 böcker om marknadsföring.

1962 började han undervisa i just marknadsföring vid Kellog School of Management. Kotler var den första att få utmärkelsen ”Leader in Marketing Thought” 1975. Han var även den första att få American Marketing Association’s ”Distinguished Marketing Educator Award” 1985. Han fick dessutom titeln ”Legend inom marknadsföring” 2011, och 2012 var han nummer ett på Management A-list of Academics.

Kotlers ”Marketing Professional Services” ger råd för hur företag ska marknadsföra sig på den marknad som råder idag. Kunskapsföretag kan inte marknadsföra sig på samma sätt som andra företag gör, menar han. Eftersom marknaden har förändrats behöver också företagen ändra strategi.

 

Av Philip Kotler (exempel):                   

Marketing Management

Principles of Marketing

Social Marketing – Influencing behaviors for good

 

Av Philip Kotler i Kontentans bibliotek:

Marketing Professional Services

Marketing Moves

Lateral marknadsföring

Kaos – Leda företag i turbulenta tider


Titlar av Philip Kotler

Marketing Professional Services

Marketing Professional Services

144. Philip Kotler

Kaos - Leda Företag I Turbulenta Tider

Kaos – Leda Företag I Turbulenta Tider

303. Philip Kotler

Marketing Moves

Marketing Moves

157. Philip Kotler

Lateral Marknadsföring

Lateral Marknadsföring

186. Philip Kotler